Reagovat na stávající potřeby moderní dopravy je hlavním cílem projektu nového přestupního terminálu veřejné dopravy u klatovského nádraží.
Realizace výrazně zlepší komfort cestujících při přestupu mezi jednotlivými dopravními prostředky. Investory stavby za téměř 170 milionů korun jsou město Klatovy a Správa a údržba silnic Plzeňského kraje. (Přesná částka je 167 625 999 Kč, přičemž dotace z fondu IROP činí 101 657 863 Kč a podíl města Klatovy 29 945 070 Kč.) Stavbu provádí společnost BERGER Bohemia a.s. a měla by být dokončena a předána v polovině prosince 2025.
Společnost BERGER Bohemia a.s. se sídlem v Plzni vznikla v roce 1992 jako dceřiná firma Skupiny Berger, která sdružuje středně velké společnosti ve stavebnictví a průmyslu stavebních materiálů. Společnost sídlící v německém Pasově má řadu poboček, dceřiných a holdingových společností v tuzemsku i zahraničí. Dnes je nedílnou součástí stavebního průmyslu. Plzeňská pobočka se zaměřuje na dopravní, pozemní, mostní a železniční stavby na území ČR. Stavět s ohledem na budoucnost a nabízet nejvyšší kvalitu od projektování až po dokončení bylo hlavní zásadou zakladatele firmy Hanse Bergera v roce 1905 a zůstává jí dodnes. Dobrým příkladem realizovaným v Klatovech je projekt areálu firmy IMPORTO Estate s.r.o., který obdržel cenu Stavba roku Plzeňského kraje za rok 2023. Dominantou areálu umístěného na severním okraji města je administrativní budova. Částečně zapuštěná skladovací hala na automobily s pojízdnou střechou je účelně propojena gradujícími kaskádovými parkovacími terasami, sloužícími jako venkovní showroom.
Moderně řešený přestupní terminál přímo u vlakového nádraží nahradí starý a nevyhovující, který je situován na soukromém pozemku 400 m od železniční stanice. Nový terminál řeší autobusové zastávky všech linek IDPK a městské hromadné dopravy, náhradní autobusové dopravy v případě výluk na železničních tratích a zastávky pro TAXI a K+R. Pamatuje také na parkoviště pro osobní dopravu, které je navrženo odděleně od provozu autobusové dopravy. Podstatnou součástí projektu tvoří nové sadové úpravy a náhradní výsadba.
V současnosti je stavba v plném proudu. Jsou dokončeny zemní práce, kácení, dešťová kanalizace, přeložka plynu, optického kabelu, ČEZ, CETIN a vodovodu. Hlavní plochy komunikací a chodníku jsou ve štěrkových vrstvách, je dokončena nosná konstrukce přístřešku a probíhají práce na jejich zastřešení. Bylo osazeno schodiště pro pěší z centra, montuje se opěrná stěna a osazují se obruby. Nový příjezd pro autobusy z ulice Nádražní v koordinaci s navazujícím projektem města Klatovy je připraven pro pokládku asfaltových vrstev. Na stavbě se pohybuje cca 30 pracovníků, 4 montážní plošiny, několik pásových a kolových rypadel, nakladač a dle potřeby 4 až 10 nákladních vozidel. Stavba koordinuje svoji činnost s navazujícím projektem Rekonstrukce výpravní budovy v železniční stanici Klatovy, a to především v místech souběhů (cyklodům, prostor před hlavní nádražní budovou a plynulé propojení s I. nástupištěm).
Ing. Roman Dundáček (vedoucí projektu)